Strona: XXIV. ALTERNATWYWNE FORMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO / Centrum Sportu Akademickiego - Politechnika Rzeszowska

XXIV. ALTERNATWYWNE FORMY WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Alternatywne formy wychowania fizycznego 

Miejsce realizacji: pracownia usprawniania  ruchowego CSA PRz( bud J, sala ćwiczeń, pok. 6)

Nauczyciel prowadzący: mgr Agnieszka Ursel

TK

Treści kształcenia w semestrze

Realizowane na modułach w wymiarze

C15

Realizowane w modułach w wymiarze

C30

MEK

TK01

Zapoznanie z zasadami udziału w zajęciach, warunkami uzyskania zaliczenia oraz zasadami bezpieczeństwa podczas ćwiczeń.

C01-C02

C01-C02

MEK03

TK02

Propozycje różnorodnych form ćwiczeń:

1.Realizacja różnych zestawów ćwiczeń rozgrzewkowych, dostosowanych do indywidualnych możliwości studentów z wykorzystaniem przyrządów i przyborów lub bez, wykonywane indywidualnie lub ze współćwiczącym.

2. „Ćwiczenia ogólnorozwojowe”. Nauka poprawnego wykonywania ćwiczeń wzmacniających, ukierunkowanych na poprawę siły poszczególnych grup mięśniowych: brzucha, grzbietu, mięśni nóg, obręczy biodrowej, ramion, obręczy barkowej, koordynację pracy zespołów mięśniowych.  Korygowanie błędów technicznych w trakcie ćwiczeń. Ćwiczenia z wykorzystaniem sprzętu lub bez.

3. „Ćwiczenia funkcjonalne” ukierunkowane na ograniczenia lub poprawę funkcji: izometryczne, czynne, ekscentrycznie, równoważne, propriocepcji wykorzystaniem dysków i belki do ćwiczeń sensomotorycznych.

4. „Stretching i mobilność”. Nauka poprawnego wykonywania ćwiczeń rozciągających metodą statyczną, dynamiczną oraz powięziową oparta na anatomii czynnościowej i ruchach funkcjonalnych, z wykorzystaniem przyborów np. rolera, piłeczki do masażu, automasażu. Ćwiczenia ukierunkowane na poprawę gibkości, prawidłowej ruchomości stawów i układu powięziowego.

5. „Ćwiczenia relaksująco-oddechowe”. Nauka i doskonalenie poprawnego wykonywania ćwiczeń oddechowych, nacelowanych na prawidłową pracę przepony, poprawę ruchomości klatki piersiowej i rytmu oddechowego, poprawę postawy. Nauka aktywnego rozluźniania się oparta np. trening autogenny Schultza, metodę Jacobsona.

C03- CO15

C03-C030

MEK01

MEK02

MEK03

TK03

Nauka prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń, świadomości ruchu.

Kształtowanie u studentów systemu wartości i pozytywnych postaw wobec zdrowia lub jego braku- niepełnosprawności.

Pobudzanie aktywności studentów do rozwijania własnych zainteresowań, świadomego ruchu i aktywności dostosowanych do stanu funkcjonalnego, do stanu zdrowia, pasji.

C03-C015

C03-C030

MEK01

MEK02

MEK03

 

 

 

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.