Strona: XXV. BOCCIA - SEKCJA / Centrum Sportu Akademickiego - Politechnika Rzeszowska

XXV. BOCCIA - SEKCJA

red. Tomasz Ogórek

BOCCIA

Miejsce realizacji:  sala ćwiczeń

Nauczyciel prowadzący: Agnieszka Ursel

TK

Treści kształcenia w semestrze

Realizowane na modułach w wymiarze 

C15

Realizowane w modułach w wymiarze 

C30

MEK

TK01

Zapoznanie z zasadami udziału w zajęciach, warunkami uzyskania zaliczenia, odrabiania i usprawiedliwiania nieobecności. Omówienie z zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. Rozmowa nad ustaleniem osobistych celów ćwiczących, a także ustalenie potrzeb i możliwości  grupy.

C01-C02

C01-C02

MEK03 

TK02

  1. Realizacja różnych zestawów ćwiczeń  rozgrzewkowych w toku lekcji dostosowanych do indywidualnych możliwości studentów/grupy z wykorzystaniem przyrządów i przyborów lub bez, wykonywane indywidualnie lub z współćwiczącym. 
  2. Nauczanie  techniki i ćwiczenia doskonalące rzuty atakujące, np.
  1. Długi> niski toczony, płaski.
  2. Krótki> niewysoki, długie toczenie
  3. Wysoki> dłuższy od poprzedniego, wysoki  rzut z wysoką parabolą unoszenia, po zetknięciu z podłożem spada prawie pionowo, toczenie niewielkie.
  4. Rzut silny> bezpośredni- celowany w punkt, stosowany w celu rozbicia bil, prawie  nie ma toczenia.
  1. Nauczanie  techniki i ćwiczenia doskonalące rzuty obronne, np.
  1. Utrudnienie dla przeciwnika> należy ustawić swoją bilę przed białą bilą w celu utrudnienia przeciwnikowi dostępu do białej bili.
  2.   Utrudnienie dla przeciwnika> należy ustawić/ rzucić naszą bilę poza białą bilę-przeciwnik rzucając może przesunąć białą bilę w kierunku naszej bili(ryzykowne).
  3. Utrudnienie dla przeciwnika> ustawienie zapory z 2-3 naszych bil przed bilą białą.
  4. Utrudnienie dla przeciwnika> rzuty kombinowane „bilardowe” wykorzystywanie bil znajdujących się na boisku do zmiany kierunku toczenia naszej bili.
  1.  Nauka i doskonalenie rzutów Jackiem
  1. Rzut> ustawienie Jacka przy liniach bocznych lub szczytowej linii boiska.
  2. Celowy wyrzut Jacka poza boisko może spowodować konieczność ustawienia Jacka w „krzyżu” co może być korzystne, jeśli mamy mocno rzucających zawodników lub przeciwnie o przegranej.
  1. Ćwiczenia doskonalące grę
  1. Rzuty indywidualne do obręczy
  1. Rzuty do obręczy >np. hula-hop sposobem górnym i dolnym( doskonalenie umiejętności, celności).
  2. Rzuty bil >do małych kolorowych obręczy/ znaczników.
  3. Odmiana: rzuty celowane Bil >odpowiednio czerwone do czerwonych, niebieskie do niebieskich.
  1. Doskonalenie rzutu z elementami rywalizacji(indywidualne lub drużynowe) > zabawa z obręczą/ 2 bile  „ kto pierwszy przekroczy linię mety”( doskonalenie wyczucia odległości, dozowanie siły wyrzutu, celność rzutu, element rywalizacji).
  2. Rzut bilami> do ruchomego celu, toczącej się piłki gimnastycznej( doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej, refleksu, planowania
  3. Doskonalenie toczenia bili >do wyznaczonego celu(obręczy, maty)(doskonalenie precyzji rzutu, wyczucia kierunku)  

-Do obręczy.

              -Po narysowanej linii.

              -Wzdłuż rozłożonej liny/skakanki.

              -Po nierównym podłożu w terenie po       trawie, piasku.

  1. Wybijanie piłki z obręczy za pomocą bil(doskonalenie umiejętności siły rzutu, celność rzutu, doskonalenie umiejętności wybijania, przydatna do rozbijania układu bil).
  2. Ustawienie w roli „lidera” w drużynie- nauka odpowiedzialności za zespół, nauka analizy sytuacji na boisku, planowanie z uwzględnieniem mocnych stron czy możliwości poszczególnych członków drużyny, ćwiczenia roli asystenta specjalnego w czasie rozgrywek.
  3. Rozgrywanie meczy ćwiczeniowych.
  4. Uczestnictwo w Integracyjnych mistrzostwach w Bocci.

  1. Zajęcia podsumowujące semestr –podsumowanie zajęć, realizacji celów, ocen. Ćwiczenia relaksacyjne. 

C03- CO15

C03-C030

MEK01

MEK02

MEK03

TK03

Nauka  prawidłowej techniki wykonywania rzutów, świadomości ruchu.

Kształtowanie u studentów   pewnego systemu wartości i pozytywnych postaw wobec zdrowia lub jego braku- niepełnosprawności.

Pobudzanie aktywności  studentów do rozwijania własnych zainteresowań  i aktywności dostosowanych do stanu funkcjonalnego, do stanu zdrowia, pasji.

C03-C015

C03-C030

MEK01

MEK02

MEK03

 

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję