TK
|
Treści kształcenia w semestrze
|
Realizowane na modułach w wymiarze
C15
|
Realizowane w modułach w wymiarze
C30
|
MEK
|
TK01
|
Zapoznanie z zasadami udziału w zajęciach, warunkami uzyskania zaliczenia, odrabiania i usprawiedliwiania nieobecności. Omówienie z zasad bezpieczeństwa podczas ćwiczeń. Rozmowa nad ustaleniem osobistych celów ćwiczących, a także ustalenie potrzeb i możliwości grupy.
|
C01-C02
|
C01-C02
|
MEK03
|
TK02
|
- Realizacja różnych zestawów ćwiczeń rozgrzewkowych w toku lekcji dostosowanych do indywidualnych możliwości studentów/grupy z wykorzystaniem przyrządów i przyborów lub bez, wykonywane indywidualnie lub z współćwiczącym.
- Nauczanie techniki i ćwiczenia doskonalące rzuty atakujące, np.
- Długi> niski toczony, płaski.
- Krótki> niewysoki, długie toczenie
- Wysoki> dłuższy od poprzedniego, wysoki rzut z wysoką parabolą unoszenia, po zetknięciu z podłożem spada prawie pionowo, toczenie niewielkie.
- Rzut silny> bezpośredni- celowany w punkt, stosowany w celu rozbicia bil, prawie nie ma toczenia.
- Nauczanie techniki i ćwiczenia doskonalące rzuty obronne, np.
- Utrudnienie dla przeciwnika> należy ustawić swoją bilę przed białą bilą w celu utrudnienia przeciwnikowi dostępu do białej bili.
- Utrudnienie dla przeciwnika> należy ustawić/ rzucić naszą bilę poza białą bilę-przeciwnik rzucając może przesunąć białą bilę w kierunku naszej bili(ryzykowne).
- Utrudnienie dla przeciwnika> ustawienie zapory z 2-3 naszych bil przed bilą białą.
- Utrudnienie dla przeciwnika> rzuty kombinowane „bilardowe” wykorzystywanie bil znajdujących się na boisku do zmiany kierunku toczenia naszej bili.
- Nauka i doskonalenie rzutów Jackiem
- Rzut> ustawienie Jacka przy liniach bocznych lub szczytowej linii boiska.
- Celowy wyrzut Jacka poza boisko może spowodować konieczność ustawienia Jacka w „krzyżu” co może być korzystne, jeśli mamy mocno rzucających zawodników lub przeciwnie o przegranej.
- Ćwiczenia doskonalące grę
- Rzuty indywidualne do obręczy
- Rzuty do obręczy >np. hula-hop sposobem górnym i dolnym( doskonalenie umiejętności, celności).
- Rzuty bil >do małych kolorowych obręczy/ znaczników.
- Odmiana: rzuty celowane Bil >odpowiednio czerwone do czerwonych, niebieskie do niebieskich.
- Doskonalenie rzutu z elementami rywalizacji(indywidualne lub drużynowe) > zabawa z obręczą/ 2 bile „ kto pierwszy przekroczy linię mety”( doskonalenie wyczucia odległości, dozowanie siły wyrzutu, celność rzutu, element rywalizacji).
- Rzut bilami> do ruchomego celu, toczącej się piłki gimnastycznej( doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej, refleksu, planowania
- Doskonalenie toczenia bili >do wyznaczonego celu(obręczy, maty)(doskonalenie precyzji rzutu, wyczucia kierunku)
-Do obręczy.
-Po narysowanej linii.
-Wzdłuż rozłożonej liny/skakanki.
-Po nierównym podłożu w terenie po trawie, piasku.
- Wybijanie piłki z obręczy za pomocą bil(doskonalenie umiejętności siły rzutu, celność rzutu, doskonalenie umiejętności wybijania, przydatna do rozbijania układu bil).
- Ustawienie w roli „lidera” w drużynie- nauka odpowiedzialności za zespół, nauka analizy sytuacji na boisku, planowanie z uwzględnieniem mocnych stron czy możliwości poszczególnych członków drużyny, ćwiczenia roli asystenta specjalnego w czasie rozgrywek.
- Rozgrywanie meczy ćwiczeniowych.
- Uczestnictwo w Integracyjnych mistrzostwach w Bocci.
- Zajęcia podsumowujące semestr –podsumowanie zajęć, realizacji celów, ocen. Ćwiczenia relaksacyjne.
|
C03- CO15
|
C03-C030
|
MEK01
MEK02
MEK03
|
TK03
|
Nauka prawidłowej techniki wykonywania rzutów, świadomości ruchu.
Kształtowanie u studentów pewnego systemu wartości i pozytywnych postaw wobec zdrowia lub jego braku- niepełnosprawności.
Pobudzanie aktywności studentów do rozwijania własnych zainteresowań i aktywności dostosowanych do stanu funkcjonalnego, do stanu zdrowia, pasji.
|
C03-C015
|
C03-C030
|
MEK01
MEK02
MEK03
|